Translate

19 Aralık 2013 Perşembe

Kanal İstanbul Projesi ve Validebağ Korusu

Kanal İstanbul Projesi (KİP)
2017 yılı sonuna kadar Avrupa yakasında, Karadeniz ve Marmara Denizi’nin arasına yaklaşık 45-50 km uzunluğunda bir kanal yapılması planlanıyor. Kanaldan günde 150-160 geminin geçmesi hedefleniyor. Bu kapsamda;
Kanalın Marmara girişi Silivri’den başlayacak, 
Bu projeyle beraber iki yarımada ve bir ada oluşacak, 
Kanalın su derinliği yaklaşık 25 m olacak, 
Su yüzeyinde genişlik yaklaşık 145-150 m civarında olacak, 
Kanalın inşası sırasında, milyonlarca metreküp hafriyat çıkarılacak, 
Kazı malzemesi büyük bir liman ve havalimanı yapımında, sönmüş maden ocaklarında ve kanalın kapatılma noktasında kullanılacak.
Ancak, bazı bilim adamlarınca;
Karadeniz’den kanalın getireceği tuzlu suyun, Marmara’daki suyun oksijensiz kalmasına neden olacağı, 
Marmara'daki oksijensizliğin deniz yaşamını sona erdireceği, 
Tüm Marmara’yı ve Boğaz çevresini hidrojen sülfür (çürük yumurta) kokusu kaplayacağı, 
Zaman içinde Karadeniz’in de ekolojisinin olumsuz etkileneceği,
Kanal ile boğaz arasında oluşan adadaki yeraltı su kaynaklarının tuzlu deniz suyu ile dolacağı, 
Bu projeye Karadeniz ve Akdeniz’de kıyısı olan ülkelerin izin vermeyeceği iddia ediliyor.
Yukarıdaki iddiaların doğruluğu araştırılmadan, ayrıca; üniversitelerin, sivil toplum kuruluşlarının, siyasi partilerin ve İstanbul'daki belediyelerin görüşleri alınmadan "Yetkililerin, biz inceledik, yapımına başlıyoruz” demesi hangi akla ve vicdana sığar? 
Validebağ Korusu
Günümüz haritasını düşünmek bile zulümken, 2017 haritasını ne yapacağız. 
Validebağ sanki bir vaha gibi...ama Rant Projelerinde de üstüne düşeni yapmış. 780 dönüm olan koru arazisi paylaşıla paylaşıla 354 dönüme kadar inmiş. 
Saygılarımla